Com que en geografia encara som la Regió de Catalunya i, en política només son la Comunitat Autònoma a pesar de les nacionalitat i del terme nació en el preàmbul del nou estatut. Haig d’esta a favor del dret a l’autodeterminació o la independència. Podria dir perquè som una nació i no tinc perquè justificar el per què del meu nacionalisme perquè em sembla tan natural i provat, que seria absurd. Podria dir que Catalunya sempre ha posat mes diners que li tocàvem i seguirà posant a pesar del nou finançament i també em sembla provat!
Provat tot això, aleshores, la via es la unitat per aconseguir els fins, però alguns en comptes d’aplegar o de reagrupar prefereixen jugar a dividir, als interessos personals, a la recerca de la butaca o manteniment del càrrec, etc. Altres em temo que volen fer populisme, cesarisme i autoritarisme, a pesar de que alguns diuen que volen fer la regeneració democràtica. Això del regenacionisme es de temps passats, com el que subscriu, que creu que un mon millor es possible! A mi alguns gestors de entitats privades de relleu, em fan por, em fan perquè podrien ser presidents com el Sarkozy o el Berlusconi i, no voldria pas un president així encara que Catalunya fos independent! No faig allò que deien alguns nacionalistes espanyols d’esquerra, que abans d’una Espanya trencada una franquista! Prefereixo l’autodeterminació clar, però mireu be a qui poseu!